Sprawdzamy EEVEE render engine in Blender!

Z racji tego że nowa wersja blender`a o oznaczeniu 2.8 zbliża się do nas wielkimi krokami postanowiłem przetestować jak działa ten program w wersji beta.

Największą nowością jaka zostanie dostarczona w najnowszej kompilacji tego programu będzie kompletnie świeży silnik renderowania w czasie rzeczywistym<sic!>, który właśnie sobie testowałem i jestem pod wielkim wrażeniem! W końcu nie musimy czekać niezliczonej ilości czasu na to aż nasz projekt się wyrenderuje za każdym razem gdy zmienimy położenie oświetlenia i chcemy to zobaczyć w dobrej jakości, dzięki EEVEE widzimy wszystko “już”. Czasy renderowania finalnego w moim odczuciu się także mooooooocno zmieniły ponieważ projekt który załączam poniżej renderowany na Cycle renderował się około 1h36min przy rozdzielczości 4k a także 1k sampli a w EEVEE trwało to niecałe 57sekund!!! Także jakość jest znacznie poprawiona jeżeli ktoś chce robić volumetric lightening to zdecydowanie EEVEE tutaj wygrywa co także można zauważyć poniżej gdzie użyłem 128sampli a nie 1k jak to było w Cycle.

Finalny czas pracy:
-projektowanie – ~4h
-renderowanie: EEVEE 57sekund/Cycle 1h36min

Link do pobrania projekt <click>.

Share this:

2 Komentarze

Skomentuj LoMaZ Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*